دانستني دانستني .

دانستني

آجر نسوز در طراحي داخلي

خلق نماهاي داخلي با استفاده از اجر نسوز در دهه آخر قرن بيستم مورد استقبال بسياري از كشورها قرار گرفته است، و همواره روز به روز به كارگيري آجر نسوز در طراحي نماهاي داخلي در حال افزايش مي باشد. در چند سال گذشته معماران، مهندسان و بسياري از مردم در سرتاسر جهان به صورت چشمگيري به سمت نماهاي اجر نسوز جذب شده اند. هر زمان كه معماران و مهندسان نياز به بافتي ملموس، هويتي منحصر به فرد و جذابيتي بي انتها در فضاهاي مختلف ساختمان دارند، آجر نسوز را به عنوان راه حلي كامل و زيبا جهت طراحي داخلي فضاهاي خود در نظر گرفته اند.
آنچه كه در بحث دكوراسيون نماها با استفاده از اجر نسوز اهميت دارد، رنگ بندي آجر نسوز، تركيب آن با ديگر مصالح به كار رفته در ساختمان ها و سبك قرار گرفتن آن ها مي باشد. در واقع آجر نسوز دكوراتيو بايد به گونه اي در نماها به كار رود كه هر تازه واردي در نگاه اول مجذوب شود و احساس كند با صحنه اي مواجه شده است كه پيش از اين نديده است. فضاهاي داخلي ساختمان هايي كه از آجر نسوز ايجاد شده اند، سبك كلاسيك و مدرن مي باشد كه مورد پسند همگان قرار گرفته است.

آجر نسوز عنصري از دل طبيعت

با توجه به اينكه آجر نسوز از مواد طبيعي و از دل طبيعت به وجود آمده است سبب شده است به صورت منحصر به فرد و بي نظير در سبك كلاسيك و مدرن طراحي داخلي بناها به كار گرفته شود؛ همچنين به خاطر بافت ها، رنگ ها و طرح ‌هاي دلنشين و چشمگير خود، به بخش جدا ناپذير و پايداري در طراحي داخلي به سبك كلاسيك و مدرن بدل گرديده است. نظم و هندسه در چيدمان آجر نسوز در طراحي داخلي، بر پايه خطوط منظم، اصول، قوانين و فرم هاي هندسي، براي ايجاد تعادل بصري مورد توجه قرار گرفته است، و نظم در طرز قرار گرفتن آن ها به عنوان كليدي ترين ويژگي در سبك كلاسيك و مدرن شناخته مي شود. از اين رو به كارگيري آجر نسوز با هندسه دقيق، منظم و با ايجاد ريتم بصري هم راستا، از ويژگي هاي اصلي در اين مدل سبك ها مي باشد.
بر اساس مشاهدات انجام شده مي توان به طور قاطع گفت كه سبك كلاسيك در طراحي نماها، همان سبك فرنگي مي باشد. سبك چيدمان اجرها در امپراتوري يونان و روم، بر اساس “نظم، تقارن و تعادل” به وجود آمده است. همچنين اين سبك در دوره رنسانس از نو كشف و مورد استفاده قرار گرفت، و تا حدودي با سبك هاي معماري معاصر آميخته شده و معماري طراحي داخلي به سبك مدرن در سرتاسر جهان مرسوم شد.

طراحي داخلي ساختمان ها به سبك مدرن، توسط گروهي از طراحان اروپايي پيرو مكتب باو هاوس پايه ريزي شده است. باهاوس نام مكتبي در معماري است كه از نام مدرسه هنر و معماري باهاوس در آلمان گرفته شده است. دستاورد هاي اين مدرسه امروزه نيز به هنرجويان رشته معماري و ديگر رشته هاي هنري تدريس مي شود. امروزه طراحي فضاي مدرن با استفاده از آجر نسوز به گرايشي پر طرفدار ميان معماران در سراسر جهان تبديل شده است. رنگ و سبك آجركاري مي تواند تفاوتي بزرگ در جذابيت كلي فضاي مورد نظر شما ايجاد نمايد. آجر نسوز در طراحي داخلي به سبك مدرن، با استفاده بهينه از فضا و با در نظر گرفتن استراتژي هايي براي بزرگ تر نشان دادن فضاها، براي آپارتمان ها و فضاهاي كوچك، بسيار مناسب و ايده آل مي باشد.

نماهاي ساخته شده با آجر نسوز پس زمينه اي زيبا، دوست داشتني و خاص به وجود مي آورد، كه به هنرمندان امكان به نمايش گذاشتن مجموعه هاي هنري و يا مجموعه اي از عكس هاي مورد علاقه شان را مي دهد. بر خلاف ديوارهاي سفيد، اين يك چيدمان به سبك گالري هاي هنري مي باشد كه به مراتب چشمگيرتر، متمايزتر و جذاب تر مي باشد. طراحي داخلي به سبك كلاسيك و مدرن، فضايي سرشار از اصالت، لايه هاي تاريخي، رنگ هايي كه در عناصر و مصالح اين سبك ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، هارموني مسحوركننده اي خلق مي نمايند.
در زمان اجرا و طراحي نماهاي داخلي به سبك مدرن و كلاسيك، به اصل “منطق زيبايي شناختي اشيا ” توجه داشته باشيد. به اين معنا كه هارموني مصالح به كار گرفته شده در نماها، جايگاه نخست و اصيل خود را حفظ نمايند، كه نتيجه اين هارموني تأثير بصري ويژه اي است كه از تلفيق ديدگاه هاي مختلف در بيننده ايجاد مي شود. شما هر چيزي را در جاي اصلي اش قرار دهيد و اگر احساس تان تغييري را در ذهن تان ايجاد نمايد، بايد حتما با جنبه هاي منطقي سبك هاي كلاسيك و مدرن مطابق باشد، سپس تغييرات را اعمال نماييد.

ويژگي هاي آجر نسوز در طراحي كلاسيك

– نظم و تقارن
– قراردادن نقطه كانوني در مركز تقارن
– استفاده از رنگ هايي با اصيل و الهام گرفته از طبيعت
– استفاده از عناصر و مصالح ساخته شده از مواد اوليه طبيعي

ويژگي هاي آجر نسوز در طراحي داخلي مدرن

– تعادل و تركيب بندي نامتقارن
– استفاده حداقل و محدود از بافت
– استفاده از خطوط ساده و چشمگير
– به كارگيري رنگ هاي خنثي و متناسب
– استفاده به اندازه از عناصر و مصالح تزييني
– ارجحيت كاركرد نما نسبت به فرم و سبك مورد نظر

كاربرد آجر نسوز در طراحي داخلي

به كار گيري اجر نسوز در بخش هاي مختلف ساختمان ها يا منازل بيانگر ظرافت و هويت خاصي مي باشد. براي نمونه طراحي فضاي سالن و اتاق ها با استفاده از آجر نسوز بيانگر گذشته تاريخي و تركيبي از گذشته و حال مي باشد. براي برخي ديگر از معماران در سرتاسر جهان طراحي داخلي نماها با آجر نسوز به سبك كلاسيك و مدرن، راهي است براي اضافه كردن ظرافت و هويت به فضاي داخلي خسته كننده و تكراري بوده كه با استفاده از شيشه و سنگ طراحي و ساخته مي شوند. مهم نيست كه شما چه دليلي براي به كارگيري اين سبك ها داريد، هيچ شكي در اين واقعيت وجود ندارد كه نماهاي آجر نسوز آمده اند تا در سبك هاي طراحي داخلي، زيباترين و چشمگيرترين آثار و نمونه ها را خلق نمايند.

جر نسوز در طراحي داخلي مي تواند با تنوع گسترده اي از چيدمان و رنگ آجر نسوز، متناسب با سبك هاي مختلف مورد نظر شما به كارگرفته شوند؛ از سبكي سنتي يا كلاسيك، تا سبكي مدرن و با طراحي معاصر.

و در آخر

گرايش به فضاها و نماهاي آجر نسوز امروزه طرفداران زيادي در سراسر دنيا دارد. آجر نسوز در طراحي داخلي به سبك كلاسيك و مدرن، به دليل مقاومت و ماندگاري بالا در برابر عوامل مختلف، علاوه بر استفاده در نماهاي بيروني بناها، در نماي داخلي فضاها به صورت چشمگيري به كار گرفته شده است. از آجر نسوز در ساخت ديوارها، ساخت شومينه و در دكوراسيون داخلي ساختمان ها و فضاها استفاده مي شود. از اجر نما نسوز در فضاهاي مسكوني، تجاري، رستوران، كافي‌شاپ و… براي خلق فضاهاي خاص و چشم نواز استفاده مي ‌شود. اگر آجر نسوز را با ساير مصالح، به صورت تركيبي به كار برد، جلوه‌ ي متفاوت و بي‌نظيري را براي فضاها مي آفريند. البته در نظر داشته باشيد كه در طراحي نماها با استفاده از آجر نما نسوز ، بايد به هماهنگ بودن با دكوراسيون داخلي اهميت زيادي داد.

 

 


برچسب: آجر اتوماتيك، آجر تونلي، آجر سفال اصفهان، آجر 5/5 ممتاز، آجر 10 سوراخ، آجر ، آجر نما، آجر قزاقي، آجر بهمني،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۱:۵۱ توسط:مهتاب موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :